Manualna metoda diagnozowania i leczenia o ponad stuletniej tradycji.

Osteopatia przyjmuje, iż organizm człowieka stanowi integralną całość, a zachodzące w nim procesy są ze sobą ściśle powiązane. Z złożeniem tym wiąże się zasada, że sygnalizowane przez pacjenta dolegliwości mogą mieć swoje źródło w zadawnionych urazach, z pozoru nie mających najmniejszego związku z obecnie występującymi nieprawidłowościami. Wiele zaburzeń funkcjonowania organizmu ma swoje źródło w urazach kręgosłupa.

Bardzo ważną zasadą osteopatii jest przyjęcie założenia, że ludzki organizm posiada zdolność do samoleczenia i przywracania wrodzonej równowagi, należy tylko stworzyć odpowiednie ku temu warunki. Osteopatia leczy ból, a dzięki przeprowadzanym zabiegom poprawiającym ukrwienie i unerwienie przywracana jest naturalna elastyczność tkanek. Leczenie osteopatyczne jest delikatne i bezbolesne.

Choroby i dolegliwości w których rekomendowane są zabiegi osteopatyczne to przede wszystkim choroby kręgosłupa, schorzenia układu kostno-stawowego, dolegliwości mięśni i stawów, rwa kulszowa, rwa ramienna, rwa udowa, zaburzenia układu krążenia, bóle i zawroty głowy, urazy sportowe, stany pourazowe lub pooperacyjne, wady i zaburzenia postawy, schorzenia układu krążenia i układu oddechowego, ale także problemy z koncentracją, kłopoty z zasypianiem, zespoły lękowe i depresje.

Osteopatia osób starszych – osteopatia jest rekomendowana osobom starszym z uwagi na bezpieczeństwo zabiegów oraz ulgę w leczeniu bólu. Przeprowadzane zabiegi przyczyniają się do poprawienia ogólnego samopoczucia i przywrócenia w możliwie jak największym stopniu sprawności organizmu. Wskazane są zwłaszcza przy bólach kręgosłupa, dolegliwościach układu ruchu i zmianach zwyrodnieniowych.

Osteopatia dzieci – terapia osteopatyczna polecana jest już dla noworodków. Odpowiednio dobrane zabiegi pozwalają zminimalizować konsekwencje urazów okołoporodowych, zwłaszcza jeśli był to poród długi lub zabiegowy. Osteopatia wskazana jest w przypadku tak częstych dolegliwości małych dzieci jak kolki, problemy z zasypianiem, kręcz szyi, trudności z karmieniem, nadmierne ulewanie. Dla starszych dzieci polecane są zabiegi niwelujące wady postawy, bóle pleców, problemy z nauką i z koncentracją.

Osteopatia kobiet w ciąży – osteopatia, jako naturalna terapia, jest bezpieczna dla kobiet oczekujących narodzin dziecka. Ze względu na swą specyfikę jest korzystna zwłaszcza w ciąży zaawansowanej, kiedy ciało przygotowując się do porodu rozluźnia więzadła, co z kolei może prowadzić do przeciążeń, wiążących się z dolegliwościami bólowymi. W czasie ciąży szczególnie częste są bóle pleców, bóle nóg, bóle miednicy i spojenia łonowego, a także nudności czy zgaga i są to dolegliwości możliwe do wyeliminowania bądź znacznego złagodzenia dzięki przeprowadzanym zabiegom osteopatycznym.